NAJCZĘSZCZE PYTANIA

pyt

Oto najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami, z jakimi spotykamy się w naszym gabinecie.

Czy implanty mogą służyć do końca życia?
Rzeczywiście implanty mogą służyć do końca życia. Muszą być jednak założone w sposób profesjonalny. Bardzo ważne jest również dbanie o odpowiednią higienę jamy ustnej oraz ogólny stan zdrowia. Niestety wiele chorób może negatywnie wpływać na utrzymanie implantów.

Mam do usunięcia ząb, który chciałbym zastąpić implantem. Od czego zacząć?
Ważne jest poinformowanie lekarza, że w luce po ekstrakcji planują Państwo wszczepienie implantu. Usunięcie zęba musi być przeprowadzone atraumatycznie – z jak najmniejszym uszkodzeniem tkanek. Poza tym dobrze jest zabezpieczyć pusty zębodół materiałem kościozastępczym.

Czy implantacja jest bolesna?
Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym, które zupełnie znosi uczucie bólu.

Czy każdy dentysta może wprowadzać implanty.
Aby móc leczyć pacjentów implantologiczne należy posiadać odpowiednie umiejętności. Trzeba ukończyć specjalistyczne kursy i zdobyć certyfikaty.

Czy palacze są bardziej narażeni na odrzucenie implantu?
Palenie papierosów drastycznie pogarsza stan tkanek jamy ustnej, osłabiając ich ukrwienie. Przyjmuje się, że bezpieczne dla utrzymania implantu jest palenie 1 paczki papierosów na tydzień. Nałogowcy muszą się liczyć z większym ryzykiem odrzucenia wszczepu.

Czy implanty stosuje się u dzieci?
Bezpiecznym wiekiem do stosowania implantów jest 18 lat. W uzasadnionych przypadkach można wszczepić implant u osoby 16-letniej.

Skoro wszystkie implanty są z tytanu to muszą być tej samej jakości?
Niestety oprócz materiału ważna jest również precyzja wykonania dlatego warto wykonywać implanty renomowanych marek o długoletniej obecności na rynku.

Czy o implanty należy dbać?
Mimo, że próchnica nie dotyczy zębów tytanowych to jednak mogą być one podatne na zaniedbania higieniczne. Należy je regularnie czyścić szczoteczką i pastą (dwa razy dziennie) oraz stosować płukanki.

Czy osoby starsze mogą posiadać implanty?
Wiek nie jest przeciwwskazaniem do implantacji. Z powodzeniem stosuje się implanty u osób starszych.

Implant może wywołać reakcję alergiczną?
Wszczepy są wykonane z tytanu, który jest materiałem biokompatybilnym i nie powoduje reakcji alergicznych.

Czy można wszczepić implant bezpośrednio po usunięciu zęba?
Po ekstrakcji zęba następuje stopniowy proces zaniku kości wyrostka. Rozległy zanik może doprowadzić do niemożliwości wszczepienia implantu oraz konieczności augmentacji kości. Najlepszym wyjściem jest jak najszybsze wszczepienie implantu – w przeciągu kilku miesięcy od usunięcia zęba.

Jakie są przeciwwskazania do implantacji?
Jest kilka chorób ogólnych, które są przeciwwskazaniem implantacji. Najważniejsze z nich to cukrzyca, nowotwory głowy. Również nałogowe palenie papierosów może uniemożliwić udany zabieg.

Czy implanty są lepsze niż naturalne zęby?
Mimo tego, że impalnty są aktualnie najlepszym dostępnym sposobem uzupełnienia braków w uzębieniu to nie są wolne od wad. Zawsze lepiej ratować własny, naturalny ząb o ile jest to możliwe.