Jaka pasta na ruszające się zęby?

Zęby stałe u dorosłego człowieka nie powinny wykazywać żadnej ruchomości. Jeśli jakikolwiek ząb staje się niestabilny i chwiejny, to jest to niekorzystne zjawisko, które powinno zostać skonsultowane z lekarzem stomatologiem. Jak leczyć ruszające się zęby? Jaka pasta na ruszające się zęby jest najlepsza?

Jak wzmocnić ruszające się zęby?

Najczęściej gdy ząb zaczyna się ruszać, to problem jest już zaawansowany. W takiej sytuacji natychmiast należy udać się do dentysty, aby postawił on prawidłową diagnozę. W zależności od przyczyny ruszający się ząb może zostać uratowany bądź też nie. Zęby ruszają się z wielu powodów. Przyczyną może być uraz, choroba przyzębia lub resorpcja korzenia, która powstała w wyniku leczenia kanałowego lub ortodontycznego. Każdy, kto chce wzmocnić zęby, powinien stosować odpowiednią profilaktykę. Przede wszystkim najważniejsza jest codzienna higiena jamy ustnej. Są różnego rodzaju pasty i szczoteczki, które wzmacniają szkliwo i zęby. A jaka pasta na ruszające się zęby jest najlepsza? Taka, która zawiera chlor i wapń. Oprócz pasty należy także zwrócić uwagę na zbilansowaną dietę, która obfituje w potrawy bogate w magnez, witaminę D oraz wapń. Istotną kwestią jest także ograniczenie spożycia cukru i unikania używek. Przynajmniej raz w roku należy udać się do gabinetu stomatologicznego w celach kontrolnych i usuwać regularnie kamień nazębny, który może w znacznym stopniu przyczynić się do ruchomości zębów.

Wybieramy Pastę

Bardzo istotną rolę w profilaktyce jamy ustnej odgrywa dokładnie szczotkowanie zębów przynajmniej dwa razy dziennie. Jaka pasta na ruszające się zęby będzie odpowiednia? Przede wszystkim, jak już wcześniej zostało wspomniane, powinna ona zawierać wapń i fluor. Dodatkowo ważnym składnikiem wzmacniającym zęby jest chlorheksydyna, która dodatkowo chroni przez odkładaniem się płytki nazębnej i zabija bakterie gromadzące się w jamie ustnej po każdym posiłku. Pasta powinna działać również przeciwzapalnie. Należy także prawidłowo szczotkować zęby, aby spowolnić lub zatrzymać proces odsłaniania się szyjek zębowych. Na rynku dostępnych jest wiele past do zębów, które zawierają substancje czynne chroniące zęby przed ruszaniem się, próchnicą i paradontozą.

Ruszające się zęby – jak leczyć?

Przed podjęciem decyzji o metodzie leczenia, lekarz stomatolog musi wykonać badanie wewnątrz ustne oraz konieczne jest zrobienie zdjęcia rentgenowskiego. Długotrwałe efekty przynosi prawidłowa higiena jamy ustnej oraz stosowanie się do zaleceń dentysty. W przypadku ruszającego się zęba z koroną bardzo często wystarcza leczenie kanałowe. Gdy rusza się ząb trzonowy, to specjalista zaleca przeprowadzenie zabiegu kiretażu. Jest to usunięcie tkanek, które zmieniły się pod wpływem zapalenia, a następnie kieszonki dziąsłowe zostają oczyszczone. Jeśli zębem ruszającym się jest jedynka, to w takim wypadku zakładana jest metalowa szyna, która stabilizuje zęby. Szyna zostaje przyklejona do powierzchni językowej zębów, dzięki czemu nie powoduje dyskomfortu podczas codziennego funkcjonowania.