Wszczepienie implantu zębowego – czy boli?

Społeczeństwo coraz bardziej dba o swoje zęby. Jeśli tylko ktoś ma możliwości finansowe, decyduje się na przykład na leczenie kanałowe, regularne usuwanie kamienia nazębnego i inne mniej lub bardziej skomplikowane procedury stomatologiczne, które mają na celu zachowanie naturalnych zdrowych zębów przez wiele lat.

Boli, czy nie boli?

Czasami jednak zęba nie da się uratować i lekarz stomatolog bądź chirurg dentystyczny musi usunąć ząb. Jest to zawsze przykra sytuacja i rozczarowanie dla pacjenta. Czasami ząb musi być usunięty na skutek wypadku, czasem jest to efekt nieudanego leczenia lub wieloletnich zaniedbań, których nie sposób naprawić na fotelu dentystycznym. Po usunięciu zęba jak najszybciej trzeba rozpocząć procedurę jego zastąpienia. Możliwości są różne. Oprócz zwyczajnych protez dzisiejsza stomatologia oferuje implanty. Wielu pacjentów zastanawia się, wszczepienie implantu zębowego – czy boli czy też nie. Trzeba jasno powiedzieć, że procedura wszczepienia implantu zębowego wykonywana jest w znieczuleniu, dlatego też pacjent nie powinien czuć żadnego bólu, oprócz dyskomfortu związanego z podaniem znieczulenia, jest to zwykły zastrzyk. Dla pacjentów jednak ten zabieg wydaje się dość przerażający, dlatego w porozumieniu z lekarzem można rozważyć podanie środka uspokajającego.

Implant zęba – ile kosztuje

Wiele osób przyznaje, że jedyne co powstrzymuje ich przed założeniem implantu to wysoka cena zabiegu. Pojawia się też obawa, że implant może się nie przyjąć. Oczywiście jest takie ryzyko, ale odrzucenie implantu zdarza się bardzo rzadko. Cena założenia implantu jest zależna między innymi od lokalizacji gabinetu, od miasta, w którym specjalista przyjmuje. Wiele zależy też od renomy lekarza. Cały proces założenia implantu to nie tylko jeden zabieg, ale też konsultacje wstępna i późniejsze kontrole. W czasie konsultacji lekarz ma okazję porozmawiać z pacjentem i wyjaśnić wszystkie plusy i minusy zabiegu, korzyści i ewentualne ryzyko. Omówienie wszystkich aspektów pozwala pacjentowi podjąć odpowiedzialną decyzję. Implant zęba kosztuje kilka tysięcy złotych, od czterech tysięcy do nawet dziesięciu. Dlatego też nie każdy może sobie na to pozwolić. Wszczepienie implantu zębowego – czy boli nie jest więc jedynym problemem.

Co po zabiegu

Wszczepienie implantu zębowego – czy boli to nie jedyne pytanie, jakie zadają osoby rozważające ten zabieg. Co należy robić po zabiegu? Zadaniem lekarza, który wykonuje zabieg, jest udzielenie pacjentowi takich informacji. Nie można zostawiać pacjenta bez wskazówek, jak zachowywać się po wszczepieniu implantu. Zazwyczaj pacjenci mają wiele pytań, pytają między innymi o to, kiedy będą mogli wrócić do aktywności fizycznej, kiedy mogą pójść na siłownię albo na rower, co jeść w pierwszych godzinach i pierwszych dniach po zabiegu. Od razu po wszczepieniu implantu należy stosować dietę płynną, aby nie uszkodzić rany. Do 48 godzin po zabiegu powinno się jeść tylko potrawy chłodne, później można stopniowo wprowadzać dania ciepłe. Zabronione jest palenie tytoniu i picie alkoholu. Specjaliści odradzają też picie napojów gazowanych.