Halitoza – leki bez recepty

Brzydki zapach z ust jest co najmniej kłopotliwy, nie tylko dla osób dotkniętych tym problemem, ale również dla wszystkich tych, którzy stykają się z taką osobą bezpośredni sposób. Dolegliwość ta jest znana od wielu już lat, a nawet zyskała specjalistyczną nazwę jaką jest halitoza – leki bez recepty mogą na szczęście skutecznie z nią walczyć.

Jakie tabletki na swieży oddech?

Nieświeży oddech to problem, który może znacznie utrudnić nam podstawowe relacje międzyludzkie, jak choćby zwykłą rozmowę czy nawet przebywanie w jednym pomieszczeniu. Podczas mówienia, ziewania i każdej innej czynności, która wymaga wydychania powietrza przez usta, z naszej buzi wydobywać może się nieprzyjemny, a zdarza się również, że nawet odrażający zapach. Na szczęście współczesna medycyna znajduje odpowiednie środki na to, by skutecznie walczyć z tą przypadłością.
Pierwszym pytaniem, jakie nachodzi nas przy wyczuciu własnego, nieprzyjemnego zapachu z ust, jest to jakie tabletki na świeży oddech możemy zastosować w trybie natychmiastowym, by pomóc sobie chociaż w doraźny sposób. Polecane są tu wszelkie miętowe pastylki, które natychmiast, ale niestety tylko na chwilę odświeżą nam oddech. Inną opcją są tabletki zawierające organiczny cynki czy preparaty ziołowe, zawierające na przykład majeranek, kozieradkę, lawendę czy kolendrę, które mają za zadanie powstrzymać namnażanie się bakterii oraz neutralizować lotne związki siarki, odpowiedzialne za nieprzyjemny zapach.

Jakie leki na przykry zapach z ust?

Jeśli chodzi o przypadłość jaką jest halitoza – leki bez recepty oraz cała gama suplementów diety, mogą skutecznie wspomóc nas w walce z nękającym nas problemem. Jednak jednym z pierwszych punktów w walce z tym problemem powinna być zawsze wizyta u lekarza, czy to dentysty czy lekarza rodzinnego, który za pomocą odpowiednich metod diagnostycznych zbada stopień rozwinięcia i przyczyny dolegliwości oraz zaplanuje dla nas dalsze, skuteczne leczenie.
Dla osób zmagających się z halitozą, polecane są szczególnie odpowiednie pasty do zębów, nici dentystyczne,płukanki, spraye do ust a także preparaty zawierające naturalne, ziołowe składniki, zwalczające bakterie i związki siarki, które mogą być przyczynami niezdrowego oddechu. Natomiast jeśli, jak często się zdarza, przyczyna brzydkiego zapachu tkwi w układzie pokarmowym, warto wybrać tabletki działające już w żołądku, które usuwają problem na kilka godzin, co dla osób uczestniczących w ważnych spotkaniach czy rodzinnych uroczystościach może być prawdziwym wybawieniem.

Jak wyleczyć nieświeży oddech?

Warto mieć świadomość, że nieprzyjemny oddech może być spowodowany przez wiele, różnorodnych czynników, takich jak na przykład niewłaściwa higiena jamy ustnej, próchnica, choroby dziąseł i przyzębia, palenie tytoniu, stany zapalne górnych dróg oddechowych i górnego odcinka przewodu pokarmowego, choroby metaboliczne,laryngologiczne, a nawet nowotworowe. Dlatego, jak już wcześniej wspomniano, problem ten powinien być zawsze, bezwzględnie skonsultowany z lekarzem, który wdroży odpowiednie postępowanie diagnostyczne i medyczne.
W przypadłości jaką jest halitoza – leki bez recepty, mogą oczywiście pomóc, ale powinniśmy postawić również na zdrową, zbilansowaną dietę, w której zadbamy o odpowiednie proporcje białek i tłuszczy, a także ograniczymy picie alkoholu, spożywanie zbyt dużej ilości cukru oraz produktów wysoko przetworzonych.