Czy zęby mądrości rosną każdemu?

Zęby mądrości znajdują się po obu stronach szczęk i są ostatnimi zębami trzonowymi. Rosną one jako ostanie i pojawiają się dopiero po szesnastym roku życia. Ponieważ zęby mądrości to ostatnie stałe zęby to często brakuje na nie miejsca w jamie ustnej.

Po czym poznać, że rośnie ósemka?

Czy zęby mądrości rosną każdemu? Nie, na szczęście problem ten nie dotyczy wszystkich ludzi. O tym, że w jamie ustnej rośnie ósemka, sygnalizuje przeważnie silny ból. Jest to proces długotrwały, który powodować może różne dolegliwości i powikłania. Zęby mądrości pojawiają się przeważnie pomiędzy szesnastym a dwudziestym piątym rokiem życia, chociaż spotkać można przypadki, że zęby te pojawiły się po ukończeniu czterdziestki.
Wyrzynanie zębów mądrości u każdego przebiegać może inaczej. Proces ten zależy od skłonności genetycznych, u jednych przebiega szybko, a u innych jest rozciągnięty w czasie i trwać może nawet i trzy lata.

Jak rośnie ząb mądrości?

Każdy, kto zastanawia się, czy zęby mądrości rosną każdemu, powinien wiedzieć, że zależy to głównie od predyspozycji genetycznych. Prawidłowo wyrzynające się te ostatnie z zębów trzonowych pełnią ważną funkcję w jamie ustnej. Są odpowiedzialne za miażdżenie pokarmu i jego przeżuwanie. Zęby mądrości, które rosną, powodują przeważnie bardzo silny ból. Pojawiają się jako ostatnie i dlatego nie ma na nie wiele miejsca w szczęce. W trakcie wyrzynania się napierają na tylną część żuchwy wywołując dyskomfort.
Ósemki te rosną etapami, często nawet latami, dlatego ból często nawraca. Podczas wyrzynania dziąsła stają się mocno zaczerwienione i opuchnięte. Ból może promieniować aż do ucha, można mieć również problemy ze swobodnym jedzeniem Pojawić się może również gorączka.

Komu rosną zęby mądrości?

Czy zęby mądrości rosną każdemu? Nie. Część osób je ma , a u reszty nie pojawiają się nawet zalążki w szczęce. Jest to spowodowane przede wszystkim wadami zgryzu, albo z niewłaściwym sposobem odżywiania się oraz ze spożywaniem przetworzonych pokarmów. Może się również zdarzyć, że w łuku zębowym nie ma po prostu na nie miejsca.
Zdarzyć się może również tak, że ósemki pojawiają się u osób w bardzo podeszłym wieku, kiedy to pod naciskiem protezy zaczynają się wyrzynać.

Czy zęby mądrości rosną każdemu i czy trzeba je usunąć?

Problematyczne zęby mądrości można usunąć w każdym wieku, ale najlepszym momentem jest czas pomiędzy 16 a 25 rokiem życia. To właśnie w tym przedziale wiekowym jest najmniej powikłań. Jeżeli jednak zęby mądrości nie sprawiają kłopotów nie należy ich usuwać.
Jeśli ósemki wyrosły całkowicie, ale niszczy je próchnica , również powinno się je usunąć.

W jaki sposób usuwa się ósemki?

Czy zęby mądrości rosną każdemu? Te ostatnie zęby trzonowe rosną tylko osobom, które mają uwarunkowania genetyczne. Jeśli jednak urosną i sprawiają kłopot należy zgłosić się do chirurga szczękowego, ponieważ usunięcie ich wymaga rozcięcia błony śluzowej, w znieczuleniu miejscowym. Zabieg odbywa się za pomocą specjalnych wierteł.