Przyczyna nadwrażliwości zębów

Wiele osób zastanawia się, jaka jest przyczyna nadwrażliwości zębów. Warto na samym początku powiedzieć, że taki problem dotyczy wielu ludzi na całym świecie. Tego typu nadwrażliwość nierzadko spowodowana jest jedzeniem bądź piciem czegoś gorącego bądź zimnego. Przyczyna nadwrażliwości zębów może być też nieco bardziej złożona. W przypadku pojawienia się takiego stanu zalecana jest wizyta u stomatologa.

Co powoduje nadwrażliwość zębów?

Bardzo dużo osób zastanawia się, jaka jest przyczyna nadwrażliwości zębów. Okazuje się, że odsłonięcie zębiny nierzadko ma różne przyczyny. Jedną z nich jest cofanie się dziąseł, które spowodowane jest wiekiem bądź złym szczotkowaniem zębów. Do tego trzeba zaliczyć zawierające kwasy napoje, które powodują uszkodzenie szkliwa oraz odsłonięcie zębiny. Inną przyczyną nadwrażliwości zębów jest szczotkowanie zębów pastą o wysokim współczynniki ścieralności oraz nieodpowiednia technika szczotkowania. Nie wolno również zapomnieć o chorobie dziąseł, która powoduje często cofanie się dziąseł.

Jak pozbyć się nadwrażliwości zębów?

Często nie jest do końca znana przyczyna nadwrażliwości zębów. Jednakże istnieją metody leczenia takiego problemu. Pierwszym etapem jest określenie przyczyny takiego zjawisku. Dlatego najlepiej udać się do renomowanego stomatologa. W przypadku, gdy nadwrażliwość spowodowana jest odsłonięciem zębiny, istnieje parę sposobów, z których pacjent oraz dentysta może skorzystać w celu złagodzenia tego typu dolegliwości. Przede wszystkim należy wymienić używanie szczoteczki z bardzo miękkim włosiem. Oprócz tego należy powiedzieć o właściwej technice szczotkowania, która zapobiega ścieraniu szkliwa oraz cofaniu się dziąseł. Specjaliści zalecają również stosować specjalną pastę, która zmniejsza nadwrażliwość zębów. Istnieją także bardziej skomplikowane metody wyleczenia nadwrażliwości zębów. Przeprowadzane są one przez stomatologów. Specjalista może przede wszystkim wzmocnić uzębienie dzięki zastosowaniu lakieru z fluorem. Dentyści nierzadko przepisują również pastę ze sporą zawartością fluoru do codziennego stosowania. Można też odbudować ząb, osłaniając obszary z utraconym szkliwem.

Jak długo utrzymuje się nadwrażliwość zębów?

Sporo osób zastanawia się, jaka jest przyczyna nadwrażliwości zębów. Oprócz tego pacjenci nie wiedzą, jak długo utrzymuje się takie schorzenie. Wszystko zależne jest od rodzaju leczenia. Najskuteczniejsze są oczywiście specjalne zabiegi stomatologiczne. Okazuje się, że odczuwana po leczeniu oraz wypełnieniu nadwrażliwość zębów powinna ustąpić w ciągu paru dni od wizyty w klinice stomatologicznej, a ponadto z każdym dniem stawać się coraz mniej odczuwalna. W przypadku, gdy plombowanie zostało zrobione odpowiednio, a powodem nadwrażliwości jest tylko podrażnienie tkanek, nie jest wymagana ponowna kontrolna wizyta u stomatologa. Trzeba wiedzieć o tym, że nadwrażliwość zębów to problem, który dotyka wielu ludzi. Najlepiej w takim przypadku udać się do renomowanej klinik dentystycznej w celu diagnostyki oraz leczenia.